Träffat en underbar man med en dotter sedan tidigare på 5 år. Frun valde att skilja sig efter 8 år ihop. Flickan bor hos pappa varannan helg.

Vi älskar varann och vet vad vi vill och det är att börja om på nytt ihop. Vi är nu sambo, har ett rikt liv på de flesta områden.

Problemet är att exfrun ofta hör av sig. Inte bara pga dottern(vilket är ok) utan för att kontrollera oss. Hon kan säga att hon mår dåligt om min sambo skulle bli pappa på nytt och hon räds för att vi ska gifta oss. På olika sätt förmedlar hon detta o vill ha inblick i våra liv.

Min sambo är rädd för att såra deras dotter genom att skaffa ett syskon. Att dottern ska känna sig utanför. Sedan saknar han dottern(rent förståeligt) ofta o pratar om henne o berättar om hur underbart det är m barn. Han är även rädd att såra exfrun då han är rädd att detta ska påverka vårdnaden om barnet. Hon har mest makt där.

Min längtan efter ett gemensamt barn, en familj med min sambo är enormt men med allt detta blir jag rädd för att min längtan kommer att behöva stängas av. Jag är över 30 år.

Det är en ilska som börjar koka inom mig mest pga exfrun som inte låter oss vara.

Älskar min sambo och kan bara se han som man och pappa.

Ngn med erfarenhet som bara har lust att dela med sig?!

/lise