ANNONS

21 år och snart nybliven ensamstående mamma...

Hej jag är en tjej på 21 år, gravid och är extremt rädd att jag inte kommer träffa någon ny då jag kommer få ett underbart litet barn. Pappan till barnet och jag var tillsammans i 4 år men när jag blev gravid valde jag att gå ifrån han för att han inte varit respektabel på något sett i vårat förhållande, sen ville han inte ha barn nu.. abort såg helt enkelt inte ut som ett alternativ för mig!!

Nu är jag bara så rädd att jag inte ska hitta kärleken igen då jag är så ung och kommer bli ensamstående mamma. Jag vill bli kär igen, hitta någon att dela mitt liv med och skapa familj med men jag är så rädd att ingen i min ålder eller några år äldre kan tänka sig dejta mig och ge mig en chans..

Är det helt hopplöst för mig, hur tänker ni, kan ni tänka er att dejta en ensamstående förälder som jag? allt känns så hopplöst just nu...

Kommentarer

oroa dig inte, alla kan dejta nån, det är sällan nåt problem. däremot, så är det frågan om vi vill dejta de som vill dejta oss:-)

måste säga, att jag skulle nog inte varit intresserad om jag var i 20-års åldern. då fanns det en bunt andra tjejer som inte hade barn och som jag nog skulle valt först, men jag har haft vänner som vlivit ihop med kvinnor med barn i den åldern. de var väl inte de hetaste manliga alternativen på banan dock.

kanske en lite äldre man? i trettioårsåldern, som vill ha barn? de kan fortafrande vara heta och dessutom mer inriktade på familj.

så kortfattat. ja du kommer att dejta och ha kul, du är ung. dock har du nog tillfälligt devaluerat dig själv på ltr marknaden med män i din egen ålder framöver.

Dock känns det som att jag kanske inte är redo att dejta på ett tag då jag pluggar och kommer ta hand om en liten bebis. Men jag kan tänka mig att dejta någon som är max 5 år äldre.. men frågan är om någon av dem är redo att ha ett förhållande med en ensam mamma... Man får bara hoppas på det bästa!! =) jag vill bli kär och förälskad igen!

igen, max fem år och så vidare...

du kan säkert hitta vad du vill ha, men dina aktier skönk just rejält bland upp til 26 åriga killar. så då får du leta bland de andra tjejer kanske inte vill ha vid första anblick. behöver inte vara nåt fel på dom, men du har inte gjort dig själv en tjänst om du ville hitta en kille som andra kvinnor också vill ha i din egen ålder. men om du är riktigt snygg löser det sig alltid.

tror du har rätt, börja med att ta hand om ditt barn och gör det till ditt första fokus.

GRATTIS! att du snart ska få en underbar varelse i ditt liv! Först o främst ska du fokusera på dig och barnet!! Kärleken kommer när du minst anar det. Du är så ung ännu så kärleken hinner du med. Gå med i någon föräldragrupp så du får vänner, kanske någon har de lika som du och ni kan stötta/hjälpa varandra.
Lycka till och Kram till dig

ANNONS
ANNONS
ANNONS