Kan du gissa vad de här 13 sexistiska reklamerna försöker sälja?

Att sex säljer är en gammal sanning. Och när Buzzfeed tog bort loggorna från de här annonserna blev det extra tydligt hur sjukt ofta företag drar nytta av det. Kan du gissa vad de här annonserna försöker sälja?

(svaren hittar du under varje bild – så scrolla långsamt ;) )

1. A: Underkläder. B: Deodorant. C: Matbutik

Svar: B – Deodorant: Ok, så hon kan stå och puta vid ugnen hela dagen utan att svettas – nu är allt så logiskt. Inte.



2. A: Schampo. B: Smink. C: Reservdelar

Svar: A – Schampo: Det fräscht fladdrande håret är ALLT man tänker på...



3. A: Bilmärke. B: TV-kanal. C: Lotteri.

Svar: A – Bimärke: Ford Indias slogan till den här bilden: "lämna dina problem bakom dig".



4. A: Kiropraktor. B: Trosskydd. C: Belgrad

Svar: 4 – Belgrad: Ok, det är inte en annons för staden i sig, men en statligt  finansierad kampanj för att få hundägare att skräpa ner mindre.  Skattepengar betalade detta alltså.



5. A: Hudvård. B: Tvättmedel. C: Bilmärke

Svar: C – Bilmärke: "Hmm... hur ska vi visa att vår nya bil har åtta airbags? TUTTAR!"



6. A: Kamera. B: Hotell. C: Sexsajt.

Svar: A – Kamera: Den här hyllades för sitt fyndiga sätt att visa hur  bra Nikons ansiktssensor är – den fångar till och med upp smygtittaren bakom gardinen.



7. A. Advokatbyrå. B: Spelbolag. C: Parfym

Svar: B – Spelbolag: VA!? Bara VA!?!



8. A: Vitvaror. B: TV-spel. C: Slipsar.

Svar: B – TV-spel: "Gameboy är inte bara för barn – sexbrottslingar kan också blippa på den!"



9. A: Underkläder. B: Italienska vänsterpartiet. C: Bilmärke.

Svar: C – Bilmärke: "Hmm... Hur ska vi visa att vår nya bil har en fiffig air condition? TUTTAR!!!!"



10. A:Organdonation.B. Underkläder. C: Kampanj mot ätstörningar

Svar: A – Organdonation: "Att bli donator är troligtvis din enda chans att komma in i henne." PÅ RIKTIGT!?!?



11. A: Glass. B: Shampoo. C: Rakvatten.

Svar: C – Rakvatten: ?????????



12. A: Yoghurt. B: Deodorant. C: Tvättmedel.

Svar: B – Deodorant: Det här är till och med falsk marknadsföring. Axe Gravity motverkar ju att folk tar av sig underkläderna.



13. A: Alkohol. B: Kläder. C: Spelföretag.

Svar: B – Klädföretag 

Tom Ford. För praktarslen.



Slutsats: Reklambranshen hade alla fel. Hur många rätt hade du?

Vill du se fler liknande artiklar? Följ amelia på Facebook så missar du inget.